سطرهای سفید

فیروزه‌خانه‌ای نذر حضرت هشتم

سطرهای سفید

فیروزه‌خانه‌ای نذر حضرت هشتم

سطرهای سفید

کافی‎ست نگاهی به سطرهایم بیندازی
تا روسفید شوند و
بال در بیاورند.

حتی شاید
روی گنبدت بنشینند و
- کبوترانه -
سلامم را به تو برسانند... .
____________________________________

کانال تلگرام سطرهای سفید:
https://telegram.me/satrhayesefid8

دوستت ندارم و دعایت می کنم.

يكشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹ ق.ظ

 

هربار مشهد می‌روم، سعی می‌کنم برای همه دعا کنم.

برای این کار، گاهی پیامک‌ها و تماس‌های دیگران کمک‌کننده است، گاهی لیست دفترچه تلفن گوشی و...

اما من روش دیگری دارم؛

این‌طور وقت‌ها فکرم را باز می‌کنم و می‌گذارم چهره‌ها و اسم‌ها به ذهنم هجوم بیاورند و دانه دانه دعایشان می‌کنم.  نتیجۀ جالبی دارد. چون بعد از آدم‌های خیلی نزدیک و بعد هم نیمه‌نزدیک، آدم‌هایی به ذهنت می‌رسد که اصلاً دوستشان نداری، درواقع ازشان بدت می‌آید، حتی به خودت قول داده‌ای که حلالشان نکنی... این آدم‌های دوست‌نداشتنی یک‌هو به ذهنت می‌آیند و... تو یک لحظه مکث می‌کنی. مکث می‌کنی و با امام در رودربایستی می‌افتی؛ می‌دانی هرکه را به ذهنت آمده، باید دعا کنی... پا می‌گذاری روی خودت... روی لجبازی‌های قدیم، دعواها، دلشکستگی‌ها و دلخوری‌ها.... . نفسی می‌کشی و اسمش را می‌آوری؛ اول با تردید و بعد با اطمینان. باید دعایش کنی، اول برای خاطر خودت و بعد شاید برای خاطر او هم.

تمام سفر یک طرف... این دعاها یک طرف دیگر...

 

(از وقتی از مشهد برگشته‌ام، دست و دلم برای نوشتن از مشهد نمی‌رود؛ برعکس وقتی‌که آنجا بودم...)

 

حرم امام رضا

۹۴/۱۰/۱۳

نظرات  (۱۰)

چقدرخوب..
پاسخ:
:)
۲۱ دی ۹۴ ، ۰۷:۰۴ زهرا فاطمی
سلام
از امام رضا و زیبایی هایی که از دیگران دیدین برامون بنویسین و اسرار عبادات خودتان را بگذارید روز قیامت اشکار شود که چه خوب می شود اشکار شدن ان روزی ما، به اعمال خوبمان باشد.
دلمان تنگ حضرت است.. توفیق عنایت کند روزیمان شود..
همین دعاها، رشد می دهد انسان را به خاطر همان پا گذاشتن روی نفسمان.. جالبه که این روزها این عبارت پا گذاشتن روی نفس را به گونه های مختلف مرور می کنم..
دعایمان بفرمایید
پاسخ:
سلام بر شما
چشم
انشالله به زودی مشرف شید و شما خودتان برای ما بنویسید :)
چشم محتاجانه دعا میکنم.
۲۰ دی ۹۴ ، ۰۰:۱۱ زینب ابراهیم زاده
مشهدی‌ها می‌گن خام مشهد سنگین‌ه. وقتی ازش دور می‌شی انگاری افتادی توو کیسه برنج. هیچی نمی‌بینی. هیچ‌نمی‌شنوی. هیچی نمی‌خوای.
پاسخ:
اوهوم... :(
زیاد تجربه کردم اینو...خیلی زیاد...

و لله الحمد...


پاسخ:
هوم :)
۱۹ دی ۹۴ ، ۱۵:۵۴ محمدعلی نجفی
1- این مارتن اسامی دور و نزدیک در ورود به ذهن و دل آدم، در باب مردگان هم  گویا هست و مثلا 40 نفر نماز شب و جاهای دیگر. تله پاتی مردگان با زنده ها را می دانید چیست؟
ما که نمی دانیم!
خلاص
2- بعشی آدم ها این اندازه خوب و مثبت هستند که آدم در دستۀ دوستان یا دشمنانشان قرار بگیرد- فرقی نمی کند- بالاخره سود خودش را می برد.
برد-برد
لعنت به سیاست!!!
پاسخ:
1. چه جالب... نمی دانستم!
2. بله حقیقتاً همینطور است.

سیاست چرا!؟ :)
۱۹ دی ۹۴ ، ۰۷:۳۲ حسن صنوبری
  «هرکه مشهد می‎رود از من سلامی می‎برد»

ما هم تقریبا همین خرافه را معتقدیم.
در ادامۀ همین روش، روشی هست که: از دیدن چهرۀ زوار ببینیم یاد چه کسی می‎افتیم؟ چون من خیلی وقت‎ها خیلی از آشنایان را در حرم می‎بینم و نمی‎بینم. یعنی فکر می‎کنم فلانی‎ست اما دقت که کنم می‎بینم نیست؛ نتیجه می‎گرم که لابد باید برایش دعا کنم.
هرچند: دعای خیر کجا و من خراب کجا؟!
پاسخ:
درود بر شما

بله این هم روش دیگری است و بسیار پیش می‌آید که چهرۀ زائرها، یاد کسانی بیندازندمان...

انشالله به زودی مشرف شوید و ما را دعا کنید.
۱۶ دی ۹۴ ، ۲۰:۴۳ بنده ی خدا
زیارت قبول
۱۳ دی ۹۴ ، ۱۱:۵۷ طاهره حاجی علیخانی
دقیقا :) :)
پاسخ:
:)
۱۳ دی ۹۴ ، ۰۹:۴۶ محسن رحمانی

زیارت قبول. خوش گذشت؟ برای ما دعا کردید؟

 

پاسخ:
حمد خدا. مگه میشه مشهد خوش نگذره؟ دعاگو و نایب الزیاره همه سطرهای سفیدی‌ها بودم...
۱۳ دی ۹۴ ، ۰۰:۳۵ نیلوفر انه
زیارت قبول... 
خوشا به سعادتتون..
پاسخ:
ممنون. قبول حق... ان‌شاءالله زود مشرف شید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">