سطرهای سفید

فیروزه‌خانه‌ای نذر حضرت هشتم

سطرهای سفید

فیروزه‌خانه‌ای نذر حضرت هشتم

سطرهای سفید

کافی‎ست نگاهی به سطرهایم بیندازی
تا روسفید شوند و
بال در بیاورند.

حتی شاید
روی گنبدت بنشینند و
- کبوترانه -
سلامم را به تو برسانند... .
____________________________________

کانال تلگرام سطرهای سفید:
https://telegram.me/satrhayesefid8

چشم های تو، گریه های مرا بر باد می دهد...

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۳۲ ب.ظ

پارسال هم همین‌طور بود؛ نیمه‌شعبان غمـآذینی* داشتم.

دیشب که تنها، خیابان‌های رنگارنگ شهر را، بغض‌آلوده به سمت امام‌زاده قدم می‌زدم، به سالِ بعد فکر می‌کردم. فکر می‌کردم، «تنهایی» موضوعِ انحصاری نیمه‌شعبان سال دیگرم هم خواهد بود، یا نه...

وقتی به امام‌زاده رسیدم، آن‌قدر جمعیت داخل بود که من و خیلی دیگر از مردم پشت در ماندیم، تا کمی جا باز شود و بتوانیم برویم داخل.

من سرم را گذاشته بودم به دیوار و گریه می‌کردم. روبرویم هم، دختری نشسته بود روی پله و، گریه می‌کرد. جز ما دوتا، همه شاد بودند. حتی وقتی داخل رفتم و ضریح را چسبیدم و گریه کردم و سرم را زیر چادر بردم تا نگاه‌های متعجب زن‌ها را نبینم، فکر کردم که این شبِ عیدی انگار فقط من و آن دختر حالمان خوش نیست و همۀ مردم، شادی از سر و صورتشان میبارد.

***

آی دختر چشم‌سبزی که روی پله‌های امامزاده شبِ نیمه‌شعبان 94 نشسته بودی و گریه می‌کردی!

حالِ چشم‌های سرخ مرا آن شب،

فقط تو می‌فهمیدی...

 

چشمـریزه ها

*غم‌آذین: یک واژۀ من – درآوردی است که انگاری مرا با غم، آذین می‌بندند گاهی.

 

۹۴/۰۳/۱۳
الـ ه ـام 8

چشم ها

نظرات  (۴)

امسال تو جمکران ، تو جشن و سرور اونجا 
بیشتر از هرسالی سوختم و شکستم از نبودش ....
پاسخ:
انشالله جشن ها رو با حضور خودش شادی کنیم...
سلام...
طاعاتتون قبول حق...
تقریبا,همه ى مطالب وبلاگتون رو خوندم...
جزء بی ریاترین قلم زنی هایی بود که خونده بودم...
خدا به ذوق و قلمتون در راه حق برکت بده...
دلتون شاد و قبتون آروم به رضایت خدا...
التماس دعای فرج و عاقبت بخیری...
پاسخ:
سلام
لطف کردید. خیلی ممنونم
آمین . همچنین
چشم و محتاجیم
و سلام و سیب و سعادت

زیبا قلم می زنی
سبز باشی به عشق ِ خدا
پاسخ:
سلام
ممنونم از لطفتون.

دیروز را همش بغض کردم...

چقدر غریب بود...

انگار حتی نیمه شعبان هم بهانه ای نشده بود که بفهمیم نیست...همه فقط عید را تبریک میگفتند و شربت پخش میکردند و تمام.
پاسخ:
...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">