سطرهای سفید

فیروزه‌خانه‌ای نذر حضرت هشتم

سطرهای سفید

فیروزه‌خانه‌ای نذر حضرت هشتم

سطرهای سفید

کافی‎ست نگاهی به سطرهایم بیندازی
تا روسفید شوند و
بال در بیاورند.

حتی شاید
روی گنبدت بنشینند و
- کبوترانه -
سلامم را به تو برسانند... .
____________________________________

کانال تلگرام سطرهای سفید:
https://telegram.me/satrhayesefid8

هر آدمی، یک واژه

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۲۷ ب.ظ

جغرافی‌دانی به نام بارون می‌گوید: «نزد پاپوس‌ها، زبان بسیار فقیر است؛ هر قبیله‌ای زبان خودش را دارد و فرهنگ واژه‌های این مردمان رو‌ز به روز کاهش می‌یاید، زیرا پس از درگذشت هر یک از افراد قبیله چند واژه به نشانۀ سوگواری ممنوع اعلام می‌شود.» از این دیدگاه، ما داریم شبیه پاپوس‌ها می‌شویم...

/ بارت، رولان. نقد و حقیقت. ترجمۀ شیرین‌دخت دقیقیان. تهران: مرکز، 1380. ص 41.

 

 

 

 

 

(روزی که من بمیرم، چه واژه ای را از زبان حذف می کنند؟ من چه واژه‌ای را زیست می‌کنم که نبودم جهان را از آن خالی کند...؟)

۹۵/۰۶/۲۳
الـ ه ـام 8

زندگی

نظرات  (۷)

۲۵ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۲۸ سید مهدی عاشق علی
سلام
جالب بود ممنون
پاسخ:
سلام
ممنون از شما
سلام علیکم مومن
فکر میکنم آب از آب تکون نخوره برای خودم (لبخند)
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام
تشکر، همچنین
۲۴ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۱۴ صبحِ باران خورده
حذف غذای مورد علاقه طرف هم گزینه خوبیه!!

مثلا بعد از مرگ من لطفا نه کسی اسم قورمه سبزی رو بیاره و نه کسی بخوره ! :))
برزخ بدون قورمه سبزی برام غیر قابل تصوره !:(
پاسخ:
:)))))))
پیشنهاد خوبیه، ولی اونجوری بعد از من هیچ غذایی نباید خورده شه :))))))
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۱۵ آب‌گینه موسوی
چه جالب!
فکر کنم این اتّفاقِ امروز نیست؛ یعنی باید خیلی در گفتار و نوشتار، شاخص و منحصربه‌فرد بود که با فقدان چیزی از ادب و زبانِ جهان کم شود. تازه آن‌وقت هم واژه کم نمی‌شود، سبک عوض می‌شود یا می‌میرد. 
پاسخ:
اوهوم
بیشتر منظورم همان بود که به مرضیه گفتم البته، نه اختصاصاً از نظر سبکی و ادبی.
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۰۲ د‌ل‌باخته ..
جالب بود
پاسخ:
:)
پاسخ:
بجا بود؛ ممنونم
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۴۱ کمی خلوت گزیده!
اصن کسی سوگوار ما میشه که بخواد واژه حذف شه؟

سوال همیشگی:
آخه چرا هیشکی ما رو دوس نداره؟!!!!
پاسخ:
:))

رسم جالبی داشتن اون پاپوسها که نمیدونم دقیقاً کجا هم هستن. حالا نه به معنای عینی، ولی این که آدمی یه مفهوم رو زندگی کنه به طوری که نبودش از اون مفهوم چیزی کم کنه... واقعاً غبطه برانگیزه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">