سطرهای سفید

فیروزه‌خانه‌ای نذر حضرت هشتم

سطرهای سفید

فیروزه‌خانه‌ای نذر حضرت هشتم

سطرهای سفید

کافی‎ست نگاهی به سطرهایم بیندازی
تا روسفید شوند و
بال در بیاورند.

حتی شاید
روی گنبدت بنشینند و
- کبوترانه -
سلامم را به تو برسانند... .
____________________________________

کانال تلگرام سطرهای سفید:
https://telegram.me/satrhayesefid8

سطر ششم رمضان 94

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱ ق.ظ

بسم الله

إِنَّمَا أَمْرُ‌هُ إِذَا أَرَ‌ادَ شَیْئًا أَن یَقُولَ لَهُ کُن فَیَکُونُ

فرمان او هرگاه چیزى را اراده کند، تنها این است که به آن بگوید: باش، پس مى‌شود.

یس / 82

***

بچه که بودم، 4 سالم که بود، یک بازی داشتم که خاص خودم بود وهیچ نمود خارجی نداشت. یعنی من بازی می‌کردم و حسابی سرم گرم بود، ولی از نظر دیگران یک گوشه آرام نشسته بودم. بازی ازاین قرار بود که من توی دلم تا سه می‌شمردم، یک... دو... سه...؛ و بعد از آن هر اتفاقی که می‌افتاد، به خاطر نیروی خارق‌العادۀ من بود! بعد از شمارۀ سه شاید صدایی می‌آمد، شاید دری باز میشد یا بسته، شاید کسی بلند می‌شد کاری می‌کرد یا حتی می‌نشست؛ این‌ها همه از قدرت من بود که با شمارۀ یک و دو سه، توانسته بودم جادوگری کنم. بقیه هم نه خبر داشتند و نه قرار بود خبردار بشوند که تحت سیطرۀ قدرت من هستند! البته گاهی بعد از شمارۀ سه هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. مخصوصاً سر ظهر یا آخرهای شب که همه خواب بودند! ولی خب خودم را قانع می‌کردم که حتماً اشتباهی شده. یا گاهی با خودم فکر می‌کردم که چرا نمی‌توانم آن اتفاقی که خودم دلم می‌خواهد بیفتد؟ اما می‌ترسیدم با این فکر همین نیرویی که دارم را هم از دست بدهم و بی‌خیال می‌شدم!

این آیه و بقیۀ آیاتی که «کن فیکون» دارند را وقتی می‌خوانم، یاد شگفتی جاری در آن روزهای کودکی‌ام می‌افتم. یاد برق چشم‌هایم... هرچه بخواهی همان می‌شود... تو قدرت این را داری که «هر» کاری کنی...

///

خوشبختانه یا متأسفانه، خداییِ خدا توی مغز آدمیزادی ما جا نمی‌شود. خدایی که آن‌قدر رحیم است که بهشت دارد و آن‌قدر قهار که جهنم. خدایی که بالا می‌برد و به زمین می‌زند. خدایی که همه چیز می‌دهد و همه چیز می‌گیرد. خدایی که زنده می‌کند و می‌میراند. این به‌ظاهر تناقض‌ها، برای ذهن بشری ما خیلی کوچک است.

این روزها به خدای «کن فیکون» فکر می‌کنم. خدایی که آن‌قدر تواناست که می‌تواند «هر»کاری  را بکند، و آن‌قدر حکیم که «هر» کاری را نمی‌کند...

برای این خدا، اجابت هیچ دعایی کاری ندارد. اگر اجابت نمی‌کند، نه بخیل است و نه ناتوان. حکیمی‌اش را باور کن... .

 

پرواز ها

۹۴/۰۴/۰۴
الـ ه ـام 8

رمضان

سطرهای سفید

نظرات  (۲)

خداکند،حکیمی اش راباورکنیم...
خیییییلی خوب بودالهام.جان،واقعامتشکرم
پاسخ:
آمین...
خواهش میکنم عزیزم.
۰۴ تیر ۹۴ ، ۰۱:۰۲ کمی خلوت گزیده!
آخییییی...
کلی ذوق من را بابت این بازی بامزه ی بچگی پذیرا باش!:-)
پاسخ:
ممنون :) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">